Brev:
Nattesøvn med opvågninger
18. januar 2011
Alder:
15 mdr.
Nattesøvn med opvågninger
Hej Helen
Vores søn er efterhånden blevet 15 mdr og har sådan set ikke sovet en eneste nat uden at vågne siden han kom til verden. Det er dog med tiden blevet bedre og jeg vil tro at han i gennemsnit vågner 4-5 gange i løbet af natten.
Min mand og jeg har det sidste halve år skiftedes til at tage ham om natten men der er ingen forskel på det. Hver gang han vågner ligger han og siger mam mam hvilket betyder vand og så får han vand af en sutteflaske og sin sut og sover videre med det samme. Står man ikke op og giver ham vand men f.eks kun sutten, eskalerer det til gråd og det syntes jeg jo er synd hvis han nu reelt er så tørstig.
Mit spørgsmål er nok om det er en dårlig vane eller om nogle børn bare har mere brug for at drikke om natten. han drikker ca 150 ml på en nat (svinger dog).. Han har astmatisk bronkitis og der får man jo ekstra sarte og tørre slimhinder og min mor siger at hvis hun har tildens til hoste og snot bliver hun også nødt til at stå op om natten og drikke vand.
Kan det være lidt det samme med ham?? Og hvis du mener det er en dårlig vane hvordan og hvor længe skal man så lade ham ligge og kalde?? Det er jeg umiddelbart ikke stor tilhænger af.
han bliver lagt til at sove kl. 19.00 og vågner ca kl. 04.30-05.00 om morgenen, er det "normalt"??
Prøver hver morgen at ligge ham over hos mig og ligge og putte men der er ikke noget at gøre han bliver helt hysterisk hvis vi ikke står op. Han har et stort temperement;-) Sover så allerede igen kl. 6.30- ca. 8.30 og igen ca 11.30/12 og 1½-2 timer. kunne godt tænke mig at han øgede sin middagslur lidt men har det også lidt svært ved at skulle vække ham om morgenen hvis han har brug for at sove. Har du nogle forslag til det eller syntes du bare at jeg skal vente til han begynder at springe morgenluren over så middagsluren måske der blir lidt længere??
Tak på forhånd, Sara