Brev:
For tidlig født og ingen mælk
15. juli 2004
Alder:
2 mdr.
For tidlig født og ingen mælk
Jeg har født en søn 2 1/2 måned for tideligt og bruger malkemaskinen, da han er alt for lille til at blive ammet. Jeg vil virkelig gerne give ham min mælk, men det kan bare ikke lade sig gøre. Han får nu 70 ml sondemad som burde være min mælk, men jeg kan ikke få mere end 20 ml ud af gangen. Jeg malker ud 5 gange dagligt og har prøvet alt for at få mere.
Ammete, hvidtøl, malke ud om natten osv. Hvile er selvfølgelig et problem da vi er på hospital og jeg ikke er indskrevet, derfor ingen seng. Når jeg lægger ham til begynder det at løbe, men han har ingen krafter til at sutte for længe og det kan ikke lade sig gøre at malke ud lige efter, da han ikke skal flyttes umidelbart efter et måltid.
Vil du give mig et råd der forhåbentlig hjælper. At malke ud hypppigere er mig umuligt, da der er mange andre ting der skal gøres i dette tidsrum.