Brev:
Søvnbehov - 12 mdr.
19. januar 2011
Alder:
12 mdr.
Søvnbehov - 12 mdr.
Hej Helen.
Laura er netop blevet et år og det går bare så fint med hende.
Jeg er lidt i tvivl om hvor meget søvn hun har brug for, selvom hun selvfølgelig bliver lagt hvis hun er træt.
Lige nu ser det sådan ud:
sover 19-19.30 til 06-06.30. vågner noglegange og får en tår mælk i sutteflaske eller vand, men sover som regel igennem.
sover formiddagslur ved 09 tiden 1-1.5 time
sover middagslur ved 13-13.30 tiden 1-1.5 time
sover sen eftermiddagslur ved 16 tiden - 30-60 min
- sådan har rytmen herhjemme været, hun er netop startet i dagpleje, så nu kan det jo godt være hun bliver lidt ekstra træt, eller rytmen ændrer sig.
Spørgsmålet er om hun er ved at være så stor at hun skal af med den sene eftermiddagslur, hun kan nemlig godt være lidt svær at putte til natten.
Alligevel virker det som om hun faktisk falder bedst til ro hvis hun har fået sin sene lur, og ikke er overtræt..
Vi har altid haft den overbevisning at vores børn bare skal sove det de kan og viser behov for, så de kan koble af, men samtidig vil vi gerne have lidt voksentid om aftenen, dvs putte senest kl 19.
Hilsen
Josefine og Lauras mor