Brev:
At spise selv - 14 mdr.
19. januar 2011
Alder:
14 mdr.
At spise selv - 14 mdr.
Hej Helen,
S. er nu knap 14 mdr., og vi vil rigtigt gerne have ham inddraget lidt mere i at spise selv. Vi sørger altid for at han har noget at spise med fingrene eller stikke i med gaflen samtidig med at vi giver ham pasta og kødsovs el. lign. Han får sødmælk til alle måltider.
Han mister dog hurtigt interessen for at spise selv. Han er glad for ærter, pasta osv. som han hurtigt får udryddet, men mad som ikke lige er livret, gider han ikke selv spise. Dog vil han gerne lade sig made og spiser på denne måde rigtigt godt og varieret - hvert fald for tiden. Det er jeg lykkelig for, for som jeg tidligere har skrevet til dig, spiser han i perioder nærmest ingenting. Dette har også resulteret i, at han vægtmæssigt ligger under sin kurve (derfor giver jeg ham stadig sødmælk).
Har du nogle ideer til, hvordan vi hjælper ham til at holde interessen på maden og ikke alle mulige ting, som ligger på gulvet, køkkenbordet osv.? Jeg er lidt nervøs for, om han får nok at spise, hvis vi lader ham spise udelukkende selv.
Med venlig hilsen
Mette