Brev:
Mælk, mad og søvn - 6 mdr.
19. januar 2011
Alder:
6 mdr.
Mælk, mad og søvn - 6 mdr.
Hej Helen,
Tak for de gode svar du giver på mine spørgsmål, det hele har været meget brugbart.
Jeg skriver ang. Carl, som nu er 6 måneder og en rigtig fin, glad lille fyr. Han vejer 8,4 kilo og er 70 cm lang. Han er rigtig godt igang med al slags mad nu og er utrolig glad for det hele :)
Carl's dag ser ud på følgende måde:
7.00 - vågner og får 200 ml MME... sover videre til ca 8.30 sammen med mig i sengen.
8.30-9.00 - Grød med frugtmos og vand af en kop
11.00 - 200 ml MME
11.30-13.00 - sover
13.00-13.30 - Grøntsager med kød/fisk, rugbrødsbjælke eller agurk og vand af en kop
14.30-15.00 - 200 ml MME
15.30-17.00 - sover
17.30-18.00 - grøntsager med kød/fisk og lidt at gumle på
19.30-20.00 - 200 ml MME
Puttes til natten ca kl 20-20.30
Og så til spørgsmålet:
Carl sover som en sten fra ca 20 til kl 7 næste morgen uden vådt eller tørt. Han trives rigtig fint, men jeg har nu, efter at have læst mange af dine svar ang. kost, fundet ud af, at han nok skal have en flaske når vi går i seng (ca. kl 23. Er det rigtigt? Er de 800 ml han får om dagen nok?
Til aften forsøgte jeg mig med det og han spiste 200 ml i søvne... men det kan i princippet betyde, at han sover endnu længere end til 7, og så er vi lige vidt ;)
Jeg kunne også godt tænke mig at vide, om jeg skal begynde at tilbyde ham flere mellemmåltider af frugt osv. Ved bare ikke rigtigt hvor jeg skal putte dem ind i hans "skema" da han sover så godt.
Kan du fortæller mig om jeg skal fortsætte som nu eller om han får for lidt MME og for meget søvn?
Med venlig hilsen
Heidi