Brev:
Overvægtig 9 mdr. gammel?
15. juli 2004
Alder:
9 mdr.
Overvægtig 9 mdr. gammel?
Hej,
Jeg har fået en del kritik for at min datter er for tyk, hun vejede 10 kg da hun var 8 mdr og var 69 cm. Kritikken skyldes nok, at der er en fra min familie, som blev meget meget stor da han blev voksen (tæt på 150kg), og det startede fra han var ganske lille.
Så jeg tænker over, hvad jeg kan gør for min datter, så hun ikke kommer til at ligne det.
Hun spiser sundt og varieret. Hun får hverken kager eller slik og jeg tilsætter heller ikke den der teske fedt til hendes mad.
Hun spiser rugbrød, havregryn, frugt, kartofler osv. og drikker ca. 1/2 l sødmælk + vand. Hun har en god appetit, ca 1,5-2 dl pr måltid
Spørgsmålet er, er det en god ide at skrue ned for madmængden, eller at give let eller skummetmælk i stedet for sødmælk?
Ellers udvikler hun sig fint, hun er lige begyndt at kravle, pludrer og leger.
Med venlig hilsen Corinna