Svar: Overvægtig 9 mdr. gammel?
15. juli 2004
Alder:
9 mdr.
Kære Corinna
Din datter er bestemt ikke for tyk og du skal ikke sætte hende på kur. Sålænge hun er under 1 år skal hun fortsat have fedtstof i sin mad og hun bør tilbydes sødmælk. Når hun bliver et år, så kan du tilbyde hende letmælk i stedet.
Du skal endelig ikke skrue ned for hendes måltider og give hende mindre mad. Børn har brug for mange hyppige måltider, for at have energi nok til at vokse og trives.
Hendes vægt vi sandsynligvis begynde at være lidt mere stagnerende, nu hvor hun er begyndt at kravle og bevæge sig mere rundt. Men det vil fortsat være normalt at hun tager et par kilo mere på til sin et års undersøgelse og det er helt som det skal være.
Vær du glad og stolt over at du har en rigtig Michelin-baby:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske