Brev:
Skiftende vagter
20. januar 2011
Alder:
9 mdr.
Skiftende vagter
Kære Helen
Jeg skriver til dig da jeg om 2 måneder skal starte på arbejde og til den tid vil min datter være 1 år. Som du måske husker så har jeg engang imellem aftenvagter og nattevagter, jeg har dog primært dagvagter og vil prøve at holde mine aften og nattevagter på et minimum.
Hun er vant til at vi er herhjemme sammen om aftenen, da jeg synes det fungerer bedre, at vi har aftaler om dagen fremfor om aftenen så længe hun er så lille.
Det er primært stadig mig, der trøster og beroliger om aftenen og om natten. Jeg ammer hende stadig om aftenen og en til to gange om natten og er jeg bevidst om, at hun selvfølgelig skal være vænnet af med det når jeg starter arbejde, men der vil hun jo også være et år, desuden tager hun engang imellem imod en flaske så den har vi jo altid i baghånden :-)
Hun begyndte helt af sig selv at ville falde i søvn selv i sin seng for en uges tid siden. Det tager ca en halv time hvor hun ligger om moser lidt rundt mens jeg sidder ved siden af hendes seng og synger en lille sang. Så triller hun lidt frem og tilbage og ender som regel med at kramme min arm og falde stille og roligt i søvn.
Det er vel en fin måde at falde i søvn på? Det føles ihvertfald rigtigt :-)
Hun er meget glad for sin far og han kan også sagtens trøste, men hvis jeg er i nærheden foretrækker hun mig.
Jeg er i tvivl om hvordan det vil/kan påvirke hende, at jeg pludselig ikke er der en aften eller nat, da hun jo altid har været vant til at jeg er herhjemme.
Vil hun føle sig svigtet og blive utryg når jeg er i aftenvagt og nattevagt?
Når jeg er i aftenvagt vil jeg prøve at holde hende hjemme fra vuggestue, så vi har noget tid sammen om dagen også vil hendes far overtage når jeg skal afsted på arbejde.
Vil det være en ide at få hendes far mere på banen om natten, så hun vænner sig til at han også godt kan bruges og give tryghed om natten?
Nu hvor hun kan falde i søvn selv vil hendes far vel også have nemmere ved at putte hende?
Glæder mig til at høre fra dig.
Mange hilsner
Mette