Brev:
Sove i egen seng - 10 mdr.
20. januar 2011
Alder:
10 mdr.
Sove i egen seng - 10 mdr.
Kære Helen.
Nu skriver jeg igen, da jeg har nogle ting jeg synes ikke fungerer optimalt hos os og som jeg gerne vil ændre på, jeg ved bare ikke hvordan vi griber det bedst an.
Vores dejlige dreng er nu blevet 10,5 måned, og det drejer sig om hans soverutiner til natten og nattesøvnen.
L er lige startet i dagpleje, så der sker en del hos os, han er også midt i sit første sygdomsforløb med feber, hoste og snot, så det har jo sin indvirkning, men jeg vil gerne have nogle råd til hvad vi gør, når han er faldet på plads og blevet rask.
L har tidligere været god til at falde i søvn på eget værelse, men efterhånden blev det sværere og sværere, og vi gik over til at han faldt i søvn ved os i stuen, og så bar vi ham ind, det fungerede fint en periode, men nu sker der det at han vågner når vi bærer ham ind, og rejser sig ved tremmerne og kalder, jeg kan ligge ham ned, men han rejser sig igen og igen og igen, der sker så det at vi tager ham med ind igen, og starter forfra og anden gang lykkedes det så ofte, men han vågner altid igen efter et par timer og L og jeg sover resten af natten på sofaen, (sofaen for ikke at forstyrre far, der skal være frisk til arbejde dagen efter) lige nu er det faktisk det meste af natten.
Jeg er ved at være rigitg godt træt af dette, jeg sover rigtig dårligt ved siden af ham, og det har stået på så længe nu at jeg virkelig higer efter en hel natte søvn.
Der er ikke rigtig nogen struktur på hans flasker han får tilbudt til aften, og i løbet af natten, men spiser aldrig en hel flaske.
Jeg vil gerne have en fast struktur i løbet af dagen med lure, men det regner jeg lidt med kommer automatisk når han bliver kørt ind i dagpleje.
Det jeg gerne vil have din hjælp til er hvordan vi griber det konkret an i forhold til at få ham til at falde i søvn i egen seng og sove HELE natten i egen seng. Selv har vi overvejet at tage kampen op med ham når han er rask og gerne inden jeg begynder på arbejde i midten af februar, jeg går ikke ind for gråd, så hvordan gør vi det?
Glæder mig til dit svar.
Hilsen den trætte mor...