Brev:
Dagpleje, hvad er bedst for mit barn?
19. juli 2004
Alder:
11 mdr.
Dagpleje, hvad er bedst for mit barn?
Jeg skal starte op på arbejde igen på fuld tid, til oktober, og så skal min søn starte i daginst. Men jeg synes altså bare at det er rigtig mange timer at han skal passes ude, når han så kun er 11 måneder. Det er jo ikke mange vågne timer man selv har indflydelse på ham. Vil meget gerne kun arbejde på deltid, og vores økonomi kan også godt bærer det, men er det stadig sådan at man skal betale for fuldtid i daginst, hvis han kun er der halvdelen af tiden?
Hvis ja kan det så bedre betale sig at finde en privat dagpleje? Som sagt vil jeg gå på deltid, fra okt, og så ville jeg gerne starte ude på social og sundhedsskolen i 14 måneder. Så kan jeg da ha ham hjemme, når jeg laver lektier, og lign. Men hvad er bedst for ham? At jeg tager deltid og har ham hjemme noget mere sammen med mig, eller skal jeg bare lade ham være i inst på fuldtid sammen med en masse andre børn?
Han er meget nem, men han har stadig perioder med at han kun vil falde i søvn på maven af mig, og vågner nogle gange grædende i sin seng, hvor det kun hjælper at putte ham sådan til han sover igen.
Går det væk til den tid, der er han jo alligevel lidt ældre?
Hilsen Lene