Brev:
At skabe tilknytning til sovedyr
21. januar 2011
Alder:
11 mdr.
At skabe tilknytning til sovedyr
Kære Helen
Vores søn har fået en alder hvor bamser pludselig er meget interessante. De kan få knus og han prøver måske at made dem eller give dem vand af sin tudekop - meget sødt!
Han bruger ikke sut og vi har måske derfor heller aldrig rigtig lykkes med at få ham til at bruge sin sutteklud i sengen. Nu har vi så købt en dejlig bamse til ham, øko og naturmaterialer, så vi har lyst til at den kan få plads i hans seng. Min gudsøn havde sådan et dejligt "sovelam" som han i denne alder krammede når han kom ned i sin seng - hvorefter han lagde sig til at sove (drømmebarn!)
Helt så let er det ikke for os, vi må jo som regel "gå ham i søvn"på armen, til han nææææsten sover. Og så protesterer han ofte så kraftigt mod sengen, at han må op en tur igen.
Men det er jo en anden historie (og et andet brev som kommer snart er jeg bange for!), men hvordan kan vi skabe en tilknytning til sovedyret så han forbinder det med tryghed og søvn?
Har prøvet at putte det ned til når han sover, problemet er så at når han vågner sætter eller rejser han sig som regel op (nærmest i søvne) og græder. Så det er ikke sådan at han vågner og tænker "nej, der er mit søde sovedyr, hvor hyggeligt...".
Har du nogen idéer til hvordan vi kan give ham glæde af sovedyret?
Kærlig hilsen
C