Brev:
Lære at falde i søvn selv - 8 mdr.
22. januar 2011
Alder:
8 mdr.
Lære at falde i søvn selv - 8 mdr.
Hej Helen
Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender, fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!
Jeg har et uddybende spørgsmål vedr at få sit barn til at sove i løbet af dagen.
Det går på at jeg blev lidt overrasket over at du ikke rådede os til at tage tyrene ved hornene og så få lært vores nu snart 9 mdr barn at falde i søvn selv.
Det var på en gang en lettelse, fordi vi sidst var ude i en hård omgang, men også en smule grund til forundring da jeg synes at have læst, og måske er det her jeg har misforstået noget, at det er vigtigt at man lærer sit barn selv at falde i søvn. Og gerne når det ihvertfald er 6 mdr. Jo længere man venter jo svære bliver det...
Jeg bliver i det henseende lidt bekymret for at vi så vil få svære ved at få ham det lært. Eks mht når han skal starte i vuggestue. Man kan vel ikke forvente at de har mulighed/tid til at gå en tur med nogen i en barnevogn for at de skal sove. Og hvad når man stopper med at amme ved 12 mdr., og ikke længere har det "es" til at få sit barn til ro til natten.
Det skal siges at det lige nu fungerer fint med at få vores søn til at sove via at gå en tur med barnevognen, med et stykke frisk frugt i hånden.
Der har lige været nogle dage hvor han absolut strittede imod at skulle sidde/ligge i sin vogn, hvor jeg har måttet gå tilbage til at amme ham i søvn. Men NU er vi heldigvis tilbage på rette spor igen. Puha, skønt! Nu synes han det er ok igen at blive sat i vognen og trille en tur. Jeg skiftede til en mindre flyverdragt, så han ikke skulle pakkes så meget ind. Det var måske det der gjorde det, hvem ved.
Skønt med frisk luft også til mig!
Som det er nu kan vi ikke stoppe med at trille barnevognen, så vågner han. Så vi går gerne min 60 min. Nogle gange vågner han også efter 45 min, meget ked af det og ikke til at få til at sove igen, men det er oftest til formiddag så det er fint. Så sover han gerne, måske, lidt længere til eftermiddag.
Det er jo ok for os at gå. Selvfølgelig kunne det være rart hvis man kunne stille ham og lave nogle andre ting, mens han sov. Men vi gør det nok gerne hvis det betyder at vores søn så sover så længe. Men det kan man jo ikke forvente at de gør i vuggestuen.
Er det mig der bekymrer mig på forhånd over noget der ikke er grund til spekulation over?
Vil du ikke være sød at afhjælpe mig denne spekulation med din viden.
Med venlig hilsen
..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse
Persi