Brev:
Vægttab og Amning
19. juli 2004
Alder:
1 mdr.
Vægttab og Amning
Hej
Jeg fødte en dejlig dreng for 6 uger siden. Jeg vil gerne tabe ca. 15 kg.
Mit spørgsmål er om jeg kan følge "De danske vægtkonsulenter" (DDV) kostplan.
Her skal man hver dag spise:
600g grønsager
F.eks. 4 dl ylette eller 1/2L mælk, Ca. 60g brød.
4 frugter.
Fisk 5 gange om ugen.
4 æg om ugen.
Okse og svinekød 3 gange om ugen.
Begrænset pasta, ris, kartofler og fedt. Ingen sukker.
Jeg får også lever 1 gang om ugen.
Jeg vil jo gerne af med de overføldige kilo, men selvfølgelig ikke ved hjælp af DDV´s kostplan, hvis det kan påvirke amningen.
Det skal siges at jeg har fulgt programmet et par uger. Jeg har ikke kunne mærke noget på min søn. Han sover godt og er veltilpas når han er vågen.
Venlig hilsen Ann-K