Svar: Vægttab og Amning
19. juli 2004
Alder:
1 mdr.
Kære Ann-K
Man anbefaler normalt ikke ammende kvinder at gå på diæt, men derimod at spise sundt og få motion. Amning er normalt en god måde at tabe sig på i sig selv, da dit energibehov er ca 2000kJ større end normalt, når du ammer.
Jeg er jo ikke diætist og det kunne måske være en god idé at du rådførte dig med en sådan. Umiddelbart lyder det dog som om du får en varieret kost og at du ikke 'sulter' dig selv i løbet af dagen, for at mangle mad er ikke befordrende for mælken.
Små med hyppige måltider er gode, med det lyder også som om du spiser sådan.
Jeg håber det lykkes for dig og fortsat held og lykke med det hele.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske