Svar: Mælkeprodukter til 7 mdr. dreng
19. juli 2004
Alder:
7 mdr.
Kære Per
I kan godt give jeres søn både yoghurt og sødmælk. Yoghurt bør være af 'sødmælkstypen' og det er en god idé at læse på indholdsdeklarationen, da flere typer har et stort indhold af sukker.
I stedet kan det være mere hensigtsmæssigt at give f.eks. A38 og så selv tilsætte en skefuld frugtmos eler nogle bær.
Sødmælk kan gives af kop.
Indtil jeres søn er 9 mdr gammel bør hovedmængden af mælk, som han får, fortsat være modermælk eller modermælkserstatning.
Læs i øvrigt min artikel 'Dit barns behov for mælk' som du finder i min artikelsamling.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske