Brev:
Vågner konstant - 7 mdr.
7. februar 2011
Alder:
7 mdr.
Vågner konstant - 7 mdr.
Hej Helen.
Jeg har lige et spørgsmål vedr. Alexanders søvn om natten.
Han er nu over 7 mdr gammel og det går jo fint med ham om dagen nu....endelig.
Men de sidste par uger er han vågnet konstant om natten.
Vores ritual om aftenen er det samme hver dag.
Han spiser rigtigt godt hele dagen og får en stor portion fuldskornsgrød til aftensmad kl. 17.
Så bliver han puttet ca. 18.30 med en flaske mælk.
Han brokker sig så i en times tid, fægter rundt med arme og ben og skal puttes utallige gange, men jeg har købt nogle dutter, som kan få sengen til at vugge og det hjælper engangimellem.
kl. 20 vågner han. Han klynkegræder. Jeg har prøvet følgende uden resultat:
- vente lidt før jeg går hen til ham, men han bliver mere ked af det jo længere tid der går.
- give ham lidt vand i flaske eller mælk, som han kun tager en lille tår af.
- putte ham og vugge ham lidt.
- lægger ham på siden, fordi det kan han godt lide.
Fra kl. 20 til kl. 2 vågner ham hvert TYVENDE MINUT!!!! Det er når det er skidt.
Når det er godt vågner han hver time!!!!
Og så fortsætter det frem til kl. 5.30 hvor vi står op.
Han har intet med ørerne, for er blevet tjekket.
Der er ro i soveværelset, men han kan heller ikke få sit eget værelse.
Og selv når han kommer over til mig i sengen, når jeg ikke orker mere, fortsætter det også her.
Han virker ikke vågen i starten, men hvis jeg lader ham ligge, vågner han og græder.
Er det overhovedet noget jeg kan gøre? Eller er det hans alder?
Han har kun sovet i tremmesengen i 3 uger, men det er de sidste 2 uger det har stået til sådan.
Han sover ok om dagen.. ikke vanvittigt meget, men alligevel. Ca. 1 - 1,5 time.
Har du nogen bud?
Kærlig hilsen
Camilla