Brev:
Grødens introduktion
8. februar 2011
Alder:
4 mdr.
Grødens introduktion
Hej Helen.
Så har vi fået barn nr 2, en dejlig lille pige. Hun er nu de der 4 ½ måneder, og grøden er blevet introduceret. Jeg synes faktisk at det er sværere at komme ordentlig igang her anden gang.
Jeg har været igang i 14 dage, stille og roligt. vi startede med rismel den første uge, og prøvede så mejs den anden uge. Men det er som om at maven gør lidt oprør. Der er rigtig meget luft i maven, og også nr 2, og har derfor fået lidt rød numse. Er det mon majsen der er for hård i maven?
Jeg har været ude at købe ind til hendes mad, og har købt majsgryn og boghvedegryn, hvornår må dette introduceres?
Jeg har svært ved at finde det rette tidspunkt at give hende mad. Skal det være i forbindelse med at resten af familien spiser, før eller efter, så der er mere ro ??
Jeg har også rigtig svært ved at læse og forstå hende i denne forbindelse. hun virker ok interesseret, men har svært ved at åbne munden når skeen kommer. Hvor meget og hvordan skal jeg presse på?.
Jeg er lidt frustreret over at jeg ikke kan huske hvordan jeg gjorde første gang, selvom det ikke er mere end 1½ år siden.
Håber du kan hjælpe mig godt igang...
Venlig hilsen
Karina