Brev:
Mellemmåltid og aftensmad
8. februar 2011
Alder:
21 mdr.
Mellemmåltid og aftensmad
Kære Helen,
Lige et andet spørgsmål vedr. vores søn på 21 måneder.
Han har desværre altid været ret kræsen, trods vores ihærdige forsøg på at tilbyde ham varieret mad. Men nu får han rigtig god mad i vuggestuen, og de fleste dage har han spist, hvad pædagogerne vurderer som "normalt". Så vi ved, at han bliver tilbudt en masse god mad.
Men når han bliver hentet fra vuggestue ca. 15.00 eller 15.30 er han meget sulten, og straks vi kommer hjem, vil han have banan. Herefter fortsætter han med at bede om mad... Han vil foruden banan gerne have riskiks, banan, rosiner, evt. lidt brød med smør.. Han elsker at gå at små-spise, men aftensmaden er jo så et problem. For enten har han jo spist sig mæt i mellemmåltiderne eller også vil han bare ikke smage, fordi det er noget, han ikke umiddelbart synes om.
Vi forsøger at give ham noget frugt, når vi kommer hjem og ellers stoppe for meget spisning inden aftensmaden, men det skaber selvfølgelig store problemer, hvor han græder og bliver ved med at åbne køkkenskufferne.
Hvad vil du anbefale i forhold til spisning, når vi kommer hjem fra vuggestuen? Vi vil jo gerne have, at han spiser ordentlig aftensmad, selv om han bliver tilbudt - og for det meste også spiser - varm mad til frokost i vuggestuen.
Kærlig hilsen
J.