Brev:
Han vågner for tidligt
21. februar 2011
Alder:
12 mdr.
Han vågner for tidligt
Kære Helen
Vi har et lille besvær med vores lille søn på 12 måneder, som jeg håber du har et godt råd til.
Vores søn er en dejlig og meget livlig lille fyr. Han er i kraft af sin alder fuld i gang med at undersøge verden og med at prøve sine grænser af. Han har også normalt en stor appetit og er meget nysgerrig angående mad. Men i lang tid er han vågnet kl.4.30-5.00 hver dag på trods af han går i seng kl. 20 og tager ca. 2 x lur af 1 til 1 ½ time.
Vi kunne mærke at han vågnede meget sulten om morgenen nogle gange derfor er vi begyndt at give ham grød lige inden han skal i seng. Det har hjulpet på sulten om morgenen, men han vågner stadig meget tidligt. I løbet af dagen forsøger jeg at tilbyde ham mad tit. Han spiser normalt imponerende meget til frokost og nogle gang spiser han også meget til aftensmad. Til mellemmåltid giver jeg rugbrød med smør, for frugt mætter slet ikke ham.
Her er min anden udfordring. Han elsker smør og levepostej. Jeg har prøvet at være kreativ med pålæg, men det har kun lykkedes for mig de to slags pålæg og torskerogn i ham. Så frokost består normalt af rigtig mad.
Hans dag siger sådan ud:
kl 5 vågner. grød
kl.8 lur
kl. 8.30 brød med smør
kl. 10.30 frokost
kl. 12 lur
kl.13.30 rugbrød med pålæg eller kun smør
kl. 16.30 en smule rester fra frokost. (er typisk meget sulten på det tidspunkt og accepter ikke bare brød, når han ved at jeg er i gang med at lave mad.)
kl. 17.30 aftensmad
kl.18.30 friskpresset juice eller frugt
kl.20 Grød og godnat
Han 82 cm lang og vejer 11 kg.
Håber du kan hjælpe :-)
Hilsen
Forældre