Brev:
Krydderier og krydderurter
21. februar 2011
Alder:
7 mdr.
Krydderier og krydderurter
Hej Helen
Jeg har en fantastisk lille datter på 7 mdr. (født GA 35+4). Jeg følger dine gode dagsplaner med forholdsvis succes.
Nu har jeg dog lige et par spørgsmål:
Mht. til at krydre maden må man så bruge alle slags krydderier (selvfølgelig pånær så meget salt) og hvad med krydderurter? Grunden til jeg spørger er fordi jeg desværre selv er "lidt" kræsen og er selvfølgelig ikke interesseret i at min datter skal blive det.
En anden ting er at hun ifølge dagsplanen skal til at undvære amningen før formiddagsluren. Det virker dog som om hun ikke selv er helt med på ideen og bliver faktisk nogen gange lidt sur og tvær når jeg tilbyder hende frugtmos inden formiddagsluren. Skal jeg bare prøve at lade vær at amme hende dér også se hvad hun ser til det. Er jo bare bange for hun ikke er mæt nok til at sove det hun har behov for. Måske er det for tidligt i kraft af at hun på nogen punkter måske "kun" er 6 mdr.?
En sidste ting: Om aftenen går hun i seng allerede ved 19-tiden. Ville dog gerne kunne trække hende til 19.30-20 tiden. Men hun kan simpelthen bare ikke vente. Det skal siges at jeg pt. er alene med hende da min mand er udsendt. Jeg går derfor meget op i at få dagene til at fungere for at kunne have overskud. Hun er rigtig god til at ligge sig til at sove og skal meget sjældent give sut. Dog vågner hun under sine lure hvis hun bliver forstyrret af "puslen" i nærheden af barnevognen (døre der åbner og lukker osv). Hun sover to lure om dagen. Kl. ca. 930 og ca. 1330.
Hilsen
Sophias mor