Svar: D-vitamin - 1 mdr.
20. juli 2004
Alder:
1 mdr.
Kære Pia
Sundhedsstyrelsen anbefaler at din søn får D-vitamin, selv om han får erstatning og det anbefales også at du giver det, når din søn har 'de mørke gener' i huden. Det skyldes at D-vitamin optages gennem huden, fra sollyset og da små børn ikke må komme ud i direkte sol, så sikrer man deres behov ved at tilføre det som dråber.
Du skriver at I bor i Kina. Man kan derfor diskutere hvorvidt det er nødvendigt med D-vitamin efter et års alderen, også fordi du skriver at din søn er lys. Hvis din søn får sol og er ude dagligt, når han bliver et år, så behøver du måske ikke være så påholdende omkring det frem mod 2 års alderen.
Fortsat held og lykke, der på den anden side af jorden:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske