Svar: Udskiftning af narresut
20. juli 2004
Alder:
4 mdr.
Kære Anja
Sutter som er lavet af naturgummi, bliver udvundet af gummitræer og bearbejdet så sutten får en vis holdbarhed og brudstyrke.
En naturgummi sut er altid lys brun eller gullig i farven, når den er ny. Hvis sutten bliver mørk og fedtet skal den smides ud.
Når du vælger en sut, skal du altså se på farven allerede i butikken og vælge den lyse, da holdbarheden så er længere.
Jeg kan desværre ikke give dig en præcis tidsangivelse for hvorlænge en sut kan holde, du må se på den enkelte sut og vurdere farven. De sutter din datter har skal smides ud og erstattes med nye.
Vær i øvrigt opmærksom på at vaske og koge sutten godt, så hygiejnen er i orden og put aldrig sutten i din egen mund, inden du giver den til din datter.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske