Svar: Ondt i maven af vælling
21. juli 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Lotte
Umiddelbart tror jeg ikke at du har givet din datter for meget, men hun har måske fået mavekneb fordi hun har slugt luft på flasken.
Hvorfor vil du give hende vælling? Der er i princippet ikke grund til at bruge vælling, når du ammer hende fuldt og hun derudover kan få grød. Du kan ligeså godt give hende grød og grøntsagsmos 2 gange daglig og så springe vællingen over. Vællingen er jo i princippet en tynd grød.
Naturligvis skal der lidt tilvænning til og du kan starte med smagsprøver, men i løbet af nogle dage kan hun godt spise en lidt større portion skemad og du må som sagt gerne tilbyde hende dette to gange dagligt eller tre, hvis hun er sulten.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske