Svar: Frysning af blendet kød
20. juli 2004
Alder:
7 mdr.
Kære Maria
Der er ikke nget i vejen for at du fryser blendet kød ned, så det er lettere for dig at lave hans portioner. Du ksal dog tænke på at det er kortvarrigt at det stadig er nødvendigt. Når din søn bliver 8 mdr. vil han godt kunne tygge, også selvom han evt. ikke har tænder.
Fra 8 mdr´s alderen skal han derfro tilbydes mindre moset kost og gerne begynde at få mere af den mad som I spiser. Fra 9 mdr. er overgangsperioden slut og han kan stort set spise det samme som jer, naturligvis serveret i stykker, som passer til hans formåen.
Med hensyn til juniordyne, så er han en stor dreng (svarer jo størrelsesmæssigt til en etårig) så jeg synes ikke der er noget forgjort i at forsøge med en juniordyne. Du skal dog være sikker på at han kan vende sig selv og bevæge sig godt rundt, men det lyder jo sådan, når han sparker dynen af:o)
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske