Brev:
Grønsager - 23 mdr.
4. marts 2011
Alder:
23 mdr.
Grønsager - 23 mdr.
Hej Helen
Håber at du kan hjælpe mig lidt.
Vores datter på snart 2 år vil ikke spise grønsager. Hun spiser ellers som normal, en stor skål havregrød om morgen og mellemmåltider som brød og frugt. Ikke altid så meget rugbrød til middagsmad.
Men når vi når til aftesmaden bliver hun lidt kræsen. Som regl får hun det samme som vi selv spiser, men grønsager vil hun ikke røre.
Vi har prøvet næsten alt. Agurk og gulerødder vil hun gerne bide i, men ligeså snart hun får en lille stykke af spytter hun det ud igen. Vi har også prøvet at koge gulerødder til hende men det er det samme. Broccoli, blomkål, peber, ja det fleste ting vil hun ikke engang røre.
Vi har dog her på det sidste fået hende til at spise lidt tomat.
Hun får en multivitamin hver dag, men er hendes behov så dækket nok.
Er der noget vi kan gøre eller kommer det bare med tiden?
Med venlig hilsen
Anja