Brev:
Klar til en lur om dagen?
4. marts 2011
Alder:
12 mdr.
Klar til en lur om dagen?
Hej Helen
Hvordan ved man lige hvornår ens barn er klar til kun at sove en gang i løbet af dagen?
Min datter har nemlig længe sovet kl. 10 og igen kl. 15. Nu er hendes lur om formiddagen gået hen og blevet ca 2½ time lang (nogen gang 1½ og nogen gange 3timer!). Det gør at hun er ret svær at få til at sove om eftermiddagen, og især de dage hvor formiddagsluren har været lang, tager det meget lang tid (vi går tur og hun sidder halvt op og kigger).
Den sidste uges tid er hun først faldet i søvn mellem 15.30 og 16 og det bliver alt for sent i forhold til puttetid kl. 20. Derudover er den sidste lur kun på 30-45 min. Er det tegn på at det er bedre at samle luren til en lang hen over middag?
Jeg synes jo hun virker lidt træt om eftermiddagen, hvis jeg ikke smider hende i vognen og går en tur hvor hun jo så også hviler sig, men kun sover som ovenfor beskrevet. Jeg er derfor lidt i tvivl om hun kan klare en hel dag, hvis hun fx vågner fra en middagslur kl. 14 – skal hun så alligevel have en kort lur senere eller skal hun tidligere i seng?
Hun skal først i vuggestue til maj, men jeg tænker på om det er bedst for hende stadig at have to lure når hun starter i institution? For bliver formiddagen ikke meget lang for sådan en lille ny vuggestuetrold?
Glæder mig til at høre dit råd.
Kærlig hilsen
Tina