Brev:
Rytmetjek
4. marts 2011
Alder:
6 mdr.
Rytmetjek
Hej Helen
Min dreng er lige blevet 6 mdr og er for det meste en glad og hyggelig lille gut. Han går dog ret sent i seng, synes jeg, og jeg vækker ham derfor fra hans lure i løbet af dagen, men jeg er i tvivl om det rent faktisk er smart, så jeg kunne godt tænke mig at du kiggede lidt på vores rytme og gav din mening om der er noget vi bør ændre.
kl. 7:30 Vågner og er frisk
kl. 8 Flaske og skiftning
kl. 9:30 - 11:30 Sove
kl. 11:30 Vækkes. Flaske og skiftning
kl. 12:30 Grød
kl. 14 - 16 Sove
kl. 16 Vækkes. Flaske og skiftning
kl. 19 Flaske og skiftning
kl. 19:30 - 20 Sove
kl. 21:30 Nattøj og flaske
kl. 22:30 Sove
kl. 3:30 Flaske
Alt sammen i grove cirka tider, selvfølgelig.
Så er der grøden. Vi startede for en lille måned siden, fordi han var begyndt at vågne oftere om natten. I starten gik det ok, men nu gider han stort set kun spise den, hvis hans far sidder overfor og spiser noget samtidigt - og han er jo som regel ikke hjemme i løbet af dagen. I starten gav jeg ham den lige efter at han var kommet op fra sin lur, men da han begyndte at afvise den flyttede jeg den frem i tilfælde af at det var fordi han var for sulten til at have tålmodighed til grøden. Har du nogle forslag til hvad jeg kan gøre anderledes eller skal jeg bare blive ved med at give ham den?
Og et sidste spøgsmål: er der noget med at det ikke er nødvendigt at give jerndråber, når han får MME?
De bedste hilsner
Inge