Svar: Søvn på siden
4. marts 2011
Alder:
6 mdr.
Kære Maja
Det lyder umiddelbart som om at jeres dreng er rigtig godt i gang motorisk og triller både fra ryg til mave og fra mave til ryg.
Risikoen for vuggedød er lille med den alder han har, og når han er så mobil som han er og derfor burde det være helt okay, at lade ham sove på siden nu .. MEN, du kan dog gøre det, at du inden du selv går i seng, lægger ham om på ryggen og vender han sig så og finder en bedre stilling for ham at sove i, i løbet af natten, så er det sådan.
Det kunne måske give dig lidt ro i en periode, til du lige bliver sikker på at han godt kan klare at skifte stilling selv :)
Rigtig meget held og lykke - og fortsat god nat! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske