Brev:
Hyppige natlige opvågninger!
6. marts 2011
Alder:
8 mdr.
Hyppige natlige opvågninger!
Kære Helen.
Vi har en dejlig datter, Sallie, på 8 måneder. Hun er en mild og glad pige, der spiser godt - men hendes forældre er ved at rykke håret af sig selv over hendes dårlige nattesøvn!!
Hendes dag ser nogenlunde sådan ud:
06.30: Vågner og herefter morgenmad og leg.
09.00-09.30: Formiddagslur i ca. 1½ time. (max)
ca. 10.30-13.30: Frokost, gåture i barnevognen, leg etc.
13.30-14.00: Eftermiddagslur i 1½-2 timer
Fra ca. 15-16 til sengetid får hun et grødmåltid+aftensmad+frugtmos, leges med osv.
Hun puttes som oftes ca. kl. 20.00 og herefter starter balladen.... Hun kan sove godt i nogle timer for så at vågne og været ulykkelig. Vi blir nødt til at tage hende op, for så at ligge hende igen når hun er rolig. I løbet af natten vågner hun mellem 4 og 7 gange for at få sutten og nogle nætter hver time!!!
Det skal siges at hendes ører er tjekket - alt ok! Hun har været forkølet for 3 uger siden, hvor ørelægen siger at hun kan ha nogle hævede slimhinder - vi drypper derfor hendes næse med Iliadin og har gjort det en uge, men uden den store effekt. Om morgenen vrker hun `tæt` i næsen, men er ikke forkølet.
Jeg går hjemme med hende og synes efterhånden vi trænger til en ordentlig nattesøvn... Vi har prøvet at hæve hendes hovedgærde, putte hende før eller senere, tilbyde hende mere mad og meget mere.
Hjælp!!!