Brev:
Kost, mælk og vitaminer efter 12 måneder?
6. marts 2011
Alder:
11 mdr.
Kost, mælk og vitaminer efter 12 måneder?
Kære Helen.
Har en søn på snart 11 md. Vejer 10 kg. og er ca. 73 cm. Synes han trives godt med maden.
Han får havregrød el. øllebrød med frugt til morgenmad. Frokost står på rugbrød med forskelligt pålæg og aftensmad kød, fisk, kartofler, ris, pasta og grønsager. Til mellemmåltid formiddag og eftermiddag får han frugt, brød el. a-38 eller noget grød. Han får sødmælk til mellemmåltid at drikke og i sin grød om morgenen. Inden sengetid får han havregrød og ammes derefter. Han får jern og d-vitamin i frugtmosen om morgenen. Får fedtstof i maden el. sovs.
Han er siden han blev 10 md. kun blevet ammet om aftenen, da han ikke gad om morgenen. Er startet arbejde, så morgenen var eneste tidspunkt jeg kunne. Han har ikke fået mme men sødmælk eller vand af kop. Har fine våde bleer og synes at trives. Dog viser han ikke den store interesse om aftenen. Tænker han har godt af antistofferene.
Aftenamningen stopper naturligt, når han fylder 1 år. Jeg skal på studietur til den tid. Far skal passe ham.
Hvor længe skal vi beholde godnat-havregrøden? Skal han have noget sødmælk af kop i stedet for amningen om aftenen? Eller skal det være letmælk når han er et år og hvor meget på en dag og til hvilke måltider? Hvad med jern og d-vitamin?
Kærlig hilsen
Ditte