Brev:
Drikker ikke flaske og mellemmåltider
7. marts 2011
Alder:
7 mdr.
Drikker ikke flaske og mellemmåltider
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig vedr. min søn på 7 mrd, der ikke ville tage sin sutteflaske om dagen. Det har desværre ikke været muligt for os at få ham til at tage den til sig igen og i mellem tiden har han også skubbet den fra sig om natten.
Han sover nu igennem fra kl. 19.30 til 7.30, uden mad. Jeg har selvfølgelig snakket med min sundhedsplejerske om dette og hun siger at det er helt ok - at han godt kan undvære mad om natten og at jeg ikke må tvinge ham til flasken.
Vi er nået frem til at han skal have sine 3 hovedmåltider og 3-4 mellem måltider. Da han samtidig har rigtig meget brug for sin søvn og sover meget også i løbet af dagen, kan vi kun meget presset nå op på 3 mellem måltider. Alt hans kost er koncentreret omkring mælken; grød lavet på mælk, mos med tilsat mælk, A38 med frugt og ymerdrys og han bliver budt både mælk og vand at drikke. Jeg har regnet ud at vi kommer op på den ½ l mælk han skal have.
Jeg synes dog det er svært at komme på mellem måltider, specielt hvis vi er på farten. Udover det allerede beskrevet får han rygbrød (som han ikke er så glad for endnu), ostehapsere og frugt og grønsager til at tykke i - men dem spiser han jo ikke, så jeg ved ikke lige hvor meget de gavner.
Da han kun får de få måltider om dagen (6), tænker jeg at han skal have nogle solide potioner - så må han gerne få 2 x grød + 2 x mos m. kød/fisk + 2 x A38, alt suppleret med rugbrød og ost..???
Jeg variere grøden, mosen og tilbehøret hver dag.
Må han godt få blødt grovbrød..??
Og har du andre foreslag til mellem måltider og 'hånd-hapsere'..??
På forhånd tak.
Rikke