Brev:
Hvor meget MME? - 11 mdr.
8. marts 2011
Alder:
11 mdr.
Hvor meget MME? - 11 mdr.
Kære Helen
Tak for svaret angående vores drengs hovedpine. Han klager ikke over hovedpine mere, men er påvirket af alt det nye.
Nu har jeg så et spørgsmål vedr. Malte, der bliver et år i starten af april. Hvor meget væske skal han have? Han er ikke ret interesseret i at drikke af kop. Han kan godt, og drikker da både minimælk og vand i små slurke. Men ret hurtigt enten afviser han den eller spytter det ud med vilje. Han får stadig MME i flaske 3 gange (ca. 400-600 ml i løbet af dagen). Han tisser også og vi kan i hvert fald skifte 3-4 våde bleer om dagen.
Her er dagens ca. program
kl. 8 : vågner, står op. Havregrød med frugt, mælk/vand af kop (ikke ret meget, slurke)
Kl. 10: evt. flaske. Lur ca. 1 -1½ time
Kl. 11-12: alt efter hvornår han vågner. Frokost. Rugbrødshapsere, varm mad, frugtstykker. Hvad der nu er ved hånden.
Kl. kl. 14: Flaske og lur. ½ - 2 timer. meget forskelligt
Kl. 16: Frugtstykker, evt. brød og a 38. Evt. vand
Kl. 17.30: familiens aftensmad suppleret med babymad på glas.
Kl. 19-20. Flaske og sover (hele natten. Vil ikke drikke om natten)
Han har svært ved at tage ting op med fingrene, men på en god dag kan han godt spise et stykke rugbrød i bidder selv.
Mit spørgsmål er så om vi skal fjerne noget af den MME han får, så han bliver mere tørstig efter hvad der er i koppen?
Hilsen Dorte