Brev:
Trøske i brystet
21. juli 2004
Alder:
1 mdr.
Trøske i brystet
Hej
Jeg har den 21 Juni født en datter, alt er gået lige efter bogen. Men efterfølgende har jeg haft store problemer med amningen. Jeg har haft uholdbare smerter i begge bryster de sidste 2 uger. Til at begynde med, troede jeg at sådan skulle det være i starten, indtil at brystet var løbet til.
Men som dagene gik, begyndte jeg jo at spekulere over hvad der var galt.
Jeg har hele tide haft ammet min datter, men med meget store smerter, som jeg til sidst ikke kunne holde ud. I fredags gik jeg til lægen for at få undersøgt om ham evt. kunne løse mit problem. Det eneste der kom ud af det var at han sagde at det ikke kunne være brystbetændelse da jeg ikke har haft feber. Og at det derfor måttet være stoppede mælkekirtler. Noget jeg ikke forstod da jeg hele perioden har sørget for at få tømt alle de spændinger jeg har haft i begge bryster.
Men så kom weekenden og det blev ikke bedre tværdimod, var jeg på vej ned pysisk pga. de store smerter. Mandag kontaktede jeg min sundhedsplejerske, som henviste mig til hospitalet, som skulle kunne hjælpe mig. Heldigvis sagde hospitalet at jeg skulle komme med det samme.
Da jeg kom derop og var blevet undersøgt og ud fra min forklaring kunne de konstatere at det var trøske svamp som jeg var angrebet af. Det samme var min datter i munden. Så siden i mandags har hun og jeg været på brentan mundhule gel, som jeg skal smøre på mine brystvorter, samtidig med at jeg også fik en crem som skulle påføres resten af brystet. Men det brænder stadig utroligt meget i mine bryster.
Kan du evt. oplyse mig hvor hurtig at dette skulle gå over? Hospitalet sage at indefor et par dage og det er der jo gået nu. Så nu vil jeg gerne have kommentarer fra andre faglærte.
Hvis ikke disse smerter stopper meget hurtigt så ser jeg mig nødt til at stoppe amningen. For det er bestemt ikke en nydelse for os.
Jeg håber du ved lidt mere om Trøske i brysterne da jeg ikke har været i stand til at finde noget om dette på nettet.
Med venlig hilsen
Louise