Svar: Trøske i brystet
21. juli 2004
Alder:
1 mdr.
Kære Louise
Det er den rigtige behandlig du umiddelbart har fået. Det er netop meget vigtigt at behandle både mor og barn.
Det er rigtigt at det gerne skulle hjælpe efter nogle dage, men hos nogen kvinder tager det længere tid.
Det kan derfor for nogen være en god idé at malke brystet ud, i stedet for at amme. Altså evt. malke ud hver anden gang og amme hver anden gang, simpelthen for at aflaste brystet lidt. En malkemaskine slider ikke så meget på vorten som din datter.
Det er dog vitigt at du fortsat forsøger at lægge til ind imellem, for at din mælkeproduktion ikke skal dale, da din datter er den edste til at stimulere dig, men aflastning med malkemaskine kan være en god ting.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske