Brev:
Fysisk leg og vælling
9. marts 2011
Alder:
5 mdr.
Fysisk leg og vælling
Hej
Dejligt at skrive til dig om noget andet end søvnproblemer:-)
Har lige et spørgsmål:
Er det ok at holde sit barn omkring hofterne, mens han er på hovedet i luften - ser mange gøre det ved deres babyer - synes det ser vildt ud, men babyerne griner.... jeg vil jo også gerne lege vildt med min dreng, men vil lige høre dig, om du ved om leddene er stærke nok til i en alder af 5 mdr?
Okay så får du lige et madspørgsmål...
Vores dreng er 5 mdr gammel og vi startede grød op i går. Vi overvejer også at give ham vælling til nat (gør ALT hvad vi kan for ikke at få de samme søvnproblemer som vi havde ved det ældste barn).
Han sover lige nu fra ca 20-23 (ammes) og fra 23:30-3:30(ammes) og ammes igen ca kl. 6 - vi ville bare gerne springe den kl. 3:30 over snart og selvom jeg kan læse mig til at der er den samme energi i vælling som i brystmælk, synes jeg bare tit mine veninder fortæller de sover hele natten på en flaske vælling. Ved godt han sover fuldstændig som man kan forlange i den her alder, og vi er MEGET taknemmelige - men efter jeg blev ramt af stress er søvn bare et must for mig. Jeg har dog ikke tænkt mig at opstarte begge dele før skemaden fungerer.
Har også overvejet om vi bare skal prøve at give ham sutten når han vågner der ved 3-4 tiden eller om han er for ung til det?
Kærlig hilsen
Louise