Brev:
Farvel godnatflaske
9. marts 2011
Alder:
14 mdr.
Farvel godnatflaske
Hej Helen
Så er jeg tilbage med endnu et spørgsmål - denne gang handler det om at sige farvel til den elskede godnat flaske :-)
Luna er nu snart 14 mdr. og så er det vist ved at være på tide..
Vi har gjort anstalter til det flere gange siden hun blev 1 år - men hver gang kommer der sygdom eller de pokkers tænder i vejen..(hun har fået 6 tænder indenfor 3 uger) det har hun været temmelig ramt af.. men nu skal det være..
Lige nu putter vi på flg. måde:
19.00-19.30. Hun får nattøj på, børstet tænder, vi tager sutteflasken samt godnatbogen med om i sofaen og så læser vi lidt - nogle aftener gider hun kun se billeder men det er også ok.. derefter får hun flasken - max 100 ml men ofte tager hun ikke engang så meget.. derefter falder hun i søvn i vores arme (som hun altid har gjort om aftenen) hvorefter vi lægger hende - stort set uden problemer..
Nu vil vi gerne både have afskaffet flasken, men også nå dertil hvor vi kan lægge hende mens hun er nogenlunde vågen og hun så selv falder i søvn.. Hendes far har ofte held med dette - han lægger hende i sengen - hun brokker sig måske lidt - men hurtigt falder hun til ro og i søvn mens han sidder ved siden af sengen.. det kan jeg bare ikke gøre.. hun skriger og skriger - rejser sig op - kæmper vildt imod og prøver jeg at lægge hende igen bliver det kun værre.. ofte ender jeg med at opgive - og tager hende op hvorefter hun falder i søvn i mine arme..
Så vi har brug for hjælp til at få afskaffet den flaske og hvordan vi bedst lærer hende at falde i søvn selv..
Er hun nu så stor vi kan lade hende græde lidt eller kan hun ikke forstå det..? Skal vi bruge gå-ind gå-ud metoden eller er det bare mig der skal blive mere stædig og ikke lade mig gå på af hun skriger sådan..?
Håber du har nogle tanker og råd til hvordan vi griber det hele an..
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Kristina