Brev:
Er tremmesengen for lille?
9. marts 2011
Alder:
9 mdr.
Er tremmesengen for lille?
Hej Helen,
Min pige er begyndt gerne at ville sove på siden, og det giver os en ny udfordring. (Når hun er vågen, ruller hun rundt, men hun kravler ikke endnu). Hun er en stor pige - 75 cm høj og 11 kilo - og når hun ligger på siden, vil hun gerne holde en eller begge arme ud sådan cirka 90 grader fra kroppen for at balancere sig. Det fungerer fint, når hun sover i sengen hos os, men ikke når hun ligger i tremmesengen, hvor vi helst vil have, at hun skal sove.
Når hun ruller sig om på siden i sin tremmeseng, rammer hun tremmerne og er nødt til at finde et sted mellem tremmerne, hun kan række armene igennem. Det vækker hende, når hun forsøger at finde "hul igennem" og ligge med armene ud af sengen, og selv hvis hun falder i søvn igen, så vågner hun kort efter - jeg tror, det er fordi, at hendes arme bliver klemt lidt imod tremmerne, og at det ikke er rart.
Mit spørgsmål er: Er tremmesengen simpelthen for lille? Vi har en Gulliver tremmeseng fra Ikea og madrassen har målene 60 cm x 120 cm. Så vidt jeg kan se, findes der større tremmesenge på markedet, men jeg ved ikke, om det vil gøre en forskel, så det er værd at investere i en større seng? Eller vænner et barn sig til at ligge med armene ud af sengen eller ?
Med venlig hilsen
Udlandsdanskeren