Brev:
Spiser ikke rugbrød
10. marts 2011
Alder:
19 mdr.
Spiser ikke rugbrød
Kære Helen
Min lille dreng nægter at spise rugbrød. Han bryder sig ganske enkelt ikke om det og specielt hvis der kommer noget ovenpå f.eks. leverpostej, smør eller andet får han straks en udtryk i hovedet der klart indikerer at det her er ulækkert.
Han har tidligere i sit liv ville spise det også med leverpostej, men nu nægter han. Egentlig har jeg accepteret det og bare givet ham lun mad, ex rester fra aftensmaden til frokost. På den måde får han også mange gode grønsager. Men i dagplejen kan det være lidt vanskeligt, da hun ikke synes om at lægge ham uden mad. Hun laver ofte god sund varm mad, men en gang imellem er det jo meget lettere at give en rugbrød med lidt grønt til, ex når de er ude (hvilket de ofte er når vejret ellers arter sig)
Har du nogle forslag til hvordan jeg kan komme igang med rugbrøden igen. Savner også at kunne tage en klapper med på tur ex.
Han spiser selektivt forstået på den måde at han i perioder elsker noget mad og i andre ikke kan lide det. Det er fint for mig for over tid varierer han det fint. Han elskede avokado før hen og jeg synes det var fantastisk, men nu nægter han så vi pauser det lige. I stedet kommer jeg valnøddeolie i hans mad af og til for at give ham lidt sunde fedtstoffer.
Men tilbage til rugbrødet. Nogle gode forslag?
En lille opdatering i forhold til hans udvikling. Han snakker som du ved ikke særlig meget men begynder dog så småt nu. Siger feks, yss som er lys :-). Han gik først som 15 mdr men går idag både baglæns, sidelæns, hopper, tramper og kan løbe. Så når han kommer igang med tingene ser det ud til at tage fart :-).
Kærlig hilsen Pernille