Brev:
Væske samt kalk fra mælk
10. marts 2011
Alder:
8 mdr.
Væske samt kalk fra mælk
Hej Helen,
Jeg er lidt i tvivl omkring væskeindtag og herunder mælkeindtag fsva. min datter på 8 mdr. Hun er en fin pige på 74 cm og 9 kg.
Hun drikker ca. 200-300 ml i sine flasker ialt. Derudover bliver hun tilbudt sødmælk til aftensmad plus jeg bruger sødmælk i hendes grød, mos, sovs mv. Til alle de andre måltider (ca. 5 stks) bliver hun tilbudt vand.
Jeg kan jo ikke tvinge hende til at drikke mere væske end hun gør, men jeg forsøger at tilbyde så tit som muligt. Men hvor meget væske skal hun ca. indtage på en dag? Og hvor meget mælk bør hun indtage ift. at få sin kalk? Vi er gået over til at give hende jerndråber.
Jeg ser frem til at læse dit svar.
Venlig Hilsen
Mor