Svar: Sveskemos hver dag?
10. marts 2011
Alder:
6 mdr.
Kære M.
Ja det er helt okay at give din dreng lidt sveske- og abrikosmos hver aften, så maven på den måde holdes igang naturligt :) Din dreng får ikke en "doven tarm", af at blive tilbudt lidt sveskemos dagligt.
Det der er i at give samme mos dag ud og dag ind er, at man generelt bør variere børns indtag af forskellige fødevare, jo mere forskelligt de kan spise, jo bedre er det. Derfor er det vigtigt at han ikke kun får sveskemos, men også får andre former for frugt- og bærmos.
Hans mave vil naturligt også blive holdt bedre og bedre igang nu, hvor han kan få de grovere grødtyper som havregrød, øllebrød og flerkornsgrød, flere slags grøntsager blandt andet rodfrugter og også kød og fisk i sin mos, samt lidt sovs osv. Det er alt sammen med til at holde maven igang naturligt :)
Rigtig meget held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske