Svar: Er det normalt helst at ville sove hjemme?
11. marts 2011
Alder:
3 år, 6 mdr.
Kære Charlotte
Det lyder fuldstændig normalt det du fortæller, og der er absolut intet i vejen for, at en pige på godt 3½ år hellere vil være sammen med mor og far, end sammen med sine bedsteforældre.
Det betyder ikke, at hun ikke holder af sine bedsteforældre og som du skriver, så er der jo heller ingen problemer, når hun passes der og I ikke spørger. Så er situationen sådan og det accepterer hun til fulde. Men når I spørger, så vil hun naturligt hellere være sammen med jer - og det synes jeg er super fint. Det er jo sådan hun føler og i princippet vel naturligt helst skal føle ...? :)
Jeg synes det er en tillidserklæring og en stor kærlighedserklæring til jer når jeres datter siger "nej, jeg vil da helt være hos jer og hygge" - det kommer lige fra hjertet og hvor er det flot og dejligt, at hun kan udtrykke dette :)
Fortsat held og lykke med hende :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske