Svar: Vægtstagnering
21. juli 2004
Alder:
2 år, 3 mdr.
Nu skriver du jo ikke hvad din søn får at spise, men det er fortsat vigtigt at du sørger for at han får en god og varieret kost, samt mange hyppige måltider.
Derudover er det meget vigitgt at du er opmærksom på, hvor meget han indtager af mælkeprodukter, da der er begrænset næring i dette. Han bør ikke få mere end hvad der svare til 500ml mækeprodukt dagligt, dvs det samlede indtag af drikkemælk, yoghurt, ost osv.
Det er også meget vigtigt at du sørger for at han ikke får for meget sukker. Det gælder både sukker i saft, sodavand mv, men også sukker der f.eks. er på diverse morgenmadsprodukter, samt selvfølgelig slik. Han skal ikke have tomme kalorier, men en god kost.
Det er slet ikke sikkert at der er noget galt med din dreng, men det er rigtig godt at lægen er opmærksom.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske