Brev:
Dagsprogram med sen middagslur?
21. marts 2011
Alder:
10 mdr.
Dagsprogram med sen middagslur?
Hej Helen,
Jeg vil gerne høre dit bud på et godt dagsprogram for min 10 måneder gamle datter, med udgangspunkt i de muligheder, vi har rent tidsmæssigt i øjeblikket.
Jeg er hjemmegående men har et meget travlt dagsprogram med nyt hus, hjemmearbejde m.v. Vi har nu fundet en dame, som kan komme og passe vores pige tre gange om ugen mellem 12 og 16. Så jeg vil gerne lægge hende til middagslur omkring kl. 16 – selv om det jo er sent i forhold til andre dagsprogrammer, jeg har set. Det er OK med os, at hun går lidt senere i seng om aftenen og står senere op om morgenen.
I øjeblikket vågner hun cirka kl. 8 og sover sin formiddagslur på cirka 1,5 timer fra kl. cirka 10 eller 10:30. Hun bliver ammet før formiddagslur, før middagslur, og før sengetid plus – desværre – cirka 3-4 gange hver nat. I øjeblikket bliver hun ammet i søvn, men vores næste projekt er at få hende til at sove i egen seng og uden at blive ammet helt i søvn. Hun spiser meget lidt fast føde – det virker som om, at det ikke interesserer hende. Hun drikker gerne vand af tudkop og af kop. Hun tager ofte sin lange lur om formiddagen og ikke om eftermiddagen.
Med udgangspunkt i ovenstående, hvornår vil du foreslå sengetider og spisetider etc? Er der i det hele taget muligt at lave et dagsprogram, som kan fungere med den foreslåede struktur?
Mange tak.
Udlandsdanskeren