Brev:
Vågner mange gange om natten - 14 mdr.
22. marts 2011
Alder:
14 mdr.
Vågner mange gange om natten - 14 mdr.
Hej Helen
Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om vi gør noget forkert i forhold til nattesøvnen, eller om vi bare har en dreng der ikke sover så godt om natten, eller at han sover meget normalt for børn på den alder :-)
Han er nu 14 måneder og vi har i den tid haft 2 sammenhængende uger hvor han sov igennem (uge 1 og 2 i 2011).
Så fik han tynd mave, da det gik over, vendte han ikke tilbage til at sove igennem.
Han er rimelig god til at ligge sig til at sove, når vi putter ham.
Men efter kl. 23 og frem til kl. 05:30 er vi inde ved ham 3-4 gange. For at minimere antallet af gange vi skal ind til ham, prøver vi at give ham vand, det hjælper tit eller vi ligger os på en madras ved siden af hans seng, det hjælper også.
Der er ingen problemer i løbet af dagen.
Han sover til 5:30, kommer i dagpleje, sover formiddagslur på 3-5 kvarter (hun vækker ham, alt afhængig af hvad de skal) sover igen kl. 12 og 2-3 timer frem. kommer i seng om aftenen mellem 19-19:30
Han spiser fint i løbet af dagen, udvikler sig som han skal. Har lige taget to skridt selv i går og han er glad og udfordre sig selv og os :-)
Han sover med sut og en lille bamse om natten.
Vi øver med at give ham sutten i hånden, og han så selv tager den i munden. Håber at vi kan vænne ham til selv at finde den i sengen. Men han ligger så uroligt at vi snart ikke kan finde den, for han har rykket rundt på det hele, så den tit ligger under dynen eller i en sprække mellem sengeranden og madrassen.
Ofte når vi kommer ind til ham, kan han stadig græde selvom vi tager ham op og forsøger at trøste. Han kigger meget mod sin dør og peger. En enkelt nat gav jeg ham simpelthen to bidder af en banan, da jeg ikke kunne få ham til at holde op og tænkte om han pegede mod døren, fordi han ville ud og var sulten.
Ja man gør nogle gange de særeste ting, når man er træt. Jeg er godt klar over, det ikke er meningen, han skal have mad om natten og det er da også den eneste gang det er sket.
Jeg er i tvivl om jeg skal prøve at lade lyset være tændt hele natten, om han simpelthen er utryg for mørket.
Ja det blev en lidt lang fortælling, men jeg er lidt i tvivl om hvad du skal vide, i denne situation.
Venlig hilsen
en mor der er i tvivl :-)