Brev:
Fingermad og fast føde
23. marts 2011
Alder:
10 mdr.
Fingermad og fast føde
Hej Helen,
Jeg har nogle spørgsmål omkring fingermad og fast føde, som jeg håber, du kan hjælpe mig med.
Jeg bor i udlandet og kan ikke købe rugbrød men kun forskelligt slags franskbrød (generelt meget blødt i det), men jeg vil gerne begynde at give min datter brødbidder med pålæg. Kan jeg bruge franskbrød? Og hvor store skal bidderne være?
Min datter har kun een lillebitte tand. Kan jeg godt give hende mad til at spise med fingrene og andet med bid i alligevel? Hvor store skal bidderne være?
Vi har prøvet at give hende mad med fx små pastastykker i, men pastastykkerne hober sig bare op i munden, mens sovsen synkes. Betyder det, at hun ikke er klar til at spise noget med større stykker i? Eller hvordan håndteres dette?
Når vi serverer mad, som hun selv skal putte i munden, leger hun bare med det - og hvis vi putter det i hendes mund, vrænger hun bare af det. Er der en måde, vi kan hjælpe hende til at finde ud af, at mad, som vi lægger foran hende på hendes bakke, skal puttes i munden og spises?
Med venlig hilsen
Udlandsdanskeren