Brev:
Vågner oftere om natten
24. marts 2011
Alder:
5 mdr.
Vågner oftere om natten
Kære Helen
Vi har en lille pige på nu 5 mdr. Hun har altid sovet godt om natten, men er nu begyndt at vågne en del gange i løbet af natten, og kan ikke rigtig finde ro, før at hun får tilbudt brystet. Nogen gange spiser hun, men andre gange kan jeg mærke, at det bare er tryghed. Det er ikke fordi det generer mig, at hun vågner en del gange, hun sover hos os, så jeg kan hurtigt berolige hende, uden at vi alle vågner for meget ☺.
Min bekymring er mere om det er fordi hun er sulten, eller det bare er som at hun søger tryghed – og hvordan skal jeg forholde mig? Har prøvet at tage hende op og sidde lidt med hende, holde hende i hånden eller bare nusse hende lidt på panden og en sjælden gang imellem lykkes det mig at hun sover videre, men ofte bliver hun helt ulykkelig, hvis hun ikke får tilbudt brystet.
Jeg har ammet hende fuldt til hun var 4 ½ mdr, men nu er vi begyndt på en smule grød om aftenen, og hun synes det var meget sjovt i starten, nu spiser hun stadig grøden, men er reelt set mere interesseret i at spise sin hagesmæk eller drikke vand af snapseglasset :)
Jeg prøvede en enkelt aften at lave ¾ dl til hende samt hun blev ammet lige efterfølgende, men det kunne jeg mærke var for meget for hendes mave, så vi er gået ned på ½ dl grød, og så bliver hun ammet ½ time efter hun har spist, men hun virker ikke mere sulten i løbet af dagen/aftenen end hun tidligere har gjort, så hvordan skal jeg tolke det at hun vågner så ofte om natten og vil ammes, og hvad kan jeg gøre?
De bedste hilsner, K