Brev:
Natflaske - 10 mdr.
24. marts 2011
Alder:
10 mdr.
Natflaske - 10 mdr.
Hej Helen
Jeg vil sige 1000 tak for en super god brevkasse, vi har haft stor gavn af dine svar.
Jeg vil spørge dig om hvornår du mener det er ok at stoppe med natflasken??
Jeg vil også gerne spørge dig hvad din holdning er til at vække børn??
Vores snart 10 mdr. gamle datter går i vuggestue, og hun er rigtig glad for at være der. Men mit problem er, at når hun har sovet en rigtig lang formiddags lur og kun en kort eftermiddags lur, er hun simpelthen ikke nem at putte om aftenen. Det kan tage op til 3 timer. Men hvis hun har sovet en kort formiddags lur og en lang eftermiddags lur, går det bare som smurt, så sover hun iløbet af 5 min.
Jeg har snakket med dem over i vuggestuen om de ikke kan vække hende om formiddagen. Men deres holdning er at det hemmer barnets udvikling hvis hun ikke for lov at sove det hun har behov for, og hun har bedst af selv at reguler hvornår den lange lur skal være.
Hendes dag ser sådan her ud.
Kl. 6:00 vækker jeg hende, bliver vasket og får tøj på.
Kl. 6:30 afleveres i vuggestuen og får havregrød
Kl. 8:30 får bolle, frugt og vand af kop
Kl. 9 formiddags lur.
Kl. 11:00-13:00 (alt efter hvornår hun vågner) rugbrød + grød og vand af kop
Kl. 13:30 boller, frugt og vand af kop
Kl. 13:00 eftermiddagslur
Kl. 16:00 hentes og for en riskiks når vi kommer hjem
Kl. 18:00 aftensmad. (det er hvad vi andre for)
Kl. 18:30 for nattøj på og børstet tænder
Kl. 19:00 240ml. mme og puttes
Kl. 22:00 200ml. mme (det er denne jeg gerne vil vide hvornår jeg kan droppe)
Håber du kan forstå mine spørgsmål og ser frem til at høre fra dig.
Hilsen