Brev:
Min søn slår
25. marts 2011
Alder:
21 mdr.
Min søn slår
Kære Helen.
Så henvender jeg mig igen til dig med et par spørgsmål. Jeg må hellere dele dem op i kategorier og sende flere breve :-)
Pædagogerne har nu adskillige gange fortalt mig, at min søn slår de andre børn. Jeg har tænkt lidt "det hører til alderen og det gør de fleste børn jo". Det er ikke helt lyserødt at gå i vuggestue, børn kan jo godt være hårde overfor hinanden. Dermed IKKE sagt, at det er iorden, at min søn slår de andre :o) Jeg siger blot, at hvis min søn har oplevet både dybe bid i ryggen samt kommet hjem med buler og blå mærker, ja - så har han jo heller ikke haft det for let...
Jeg er opmærksom på, at hvis jeg ser ham slå andre børn - som fx. hvis jeg har veninder med deres børn på besøg - så siger jeg til ham, at det selvfølgelig er forkert og at han skal være sød ved dem. Hvis jeg derimod IKKE ser det og det andet barn kommer hen til sin mor og siger det, ja så har jeg ærlig talt lidt svært ved at sige det til min søn for der er det vel for sent....? Skal det ikke være i det øjeblik, det sker?
Jeg har det lidt som om, at pædagogerne gør en stor ting ud af ingenting. Jeg har set ham adskillige gange ae de andre børn og være sød og kærlig overfor dem. Desuden oplevede jeg forleden hvor de fortalte en anden forældre, at de altså synes at deres søn var lidt for fysisk aggressiv. Forældrens prompte svar var jo at så skulle drengen jo bare have det at vide - og selvfølgelig skal han det. Jeg ved så bare ikke, om der er så få pædagoger på stuen, at de ikke har tid og ressourcer til at tage sig af det... Jeg kan dog bare ikke forklare min søn - derhjemme - at han altså ikke må slå de andre børn - NÅR han kommer i vuggestuen :-D
Kan du komme med lidt ideer til hvordan jeg griber det her an? Gerne forslag til hvordan jeg også gør min søn mere forståeligt, at man ikke må slå - eller skal jeg bare acceptere, at det hører alderen til...?
Med venlig hilsen
J.