Brev:
Grød, mængde, tidspunkter mv.
25. marts 2011
Alder:
5 mdr.
Grød, mængde, tidspunkter mv.
Kære Helen
Tak for dit svar angående gråd ved grød. Det går allerede meget bedre! Derfor har jeg lige et par ekstra spørgsmål vedr. grød.
1. Når nu det hele kører så godt at min dreng er klar til et fuldt måltid grød, hvor meget skal jeg så tilbyde ham? Jeg mener en dreng på fx 6 måneder, hvor meget mad spiser han gennemsnitligt i ml på et måltid?
2. Når vi når så langt vil jeg tilbyde ham et måltid to gange dagligt, men nu er jeg så nysgerrig omkring hvornår man begynder at tilbyde det tredje måltid mad?
3. Og så har jeg lagt mærke til at du af til skriver om natgrød. Hvor gammelt er barnet når man tilbyder natgrød og hvornår ligger dette måltid? Altså hvor lang tid efter aftensmad og hvor tæt på natteputningen hvis barnet nu går i seng klokken 20.00 fx.
4. Mit sidste spørgsmål handler om hvor lang tid jeg kan forvente at det vil tage ham at mestre teknikken ved at spise af ske og ved at drikke af kop?
Jeg syntes specielt at han har svært ved at drikke af koppen.
Mange tak for dine svar! Det er så dejligt at man kan skrive til dig :-)
Kærlig hilsen
Ina-Marie