Brev:
Amning og 10 mdr's pige
25. marts 2011
Alder:
10 mdr.
Amning og 10 mdr's pige
Kære Helen
Jeg har et spørgsmål ang. amning. Vores datter er nu 10 mdr og bliver ammet morgen og aften. Amningen tidlig morgen er dog meget forstyrrende - hvis jeg ammer hende tidligt kl. 4.30-5, er det enormt svært at få hende til at sove igen. Det tager mindst en time. Jeg har prøvet at fange hende inden hun vågner helt, men det duer slet ikke - som jeg har skrevet før så varer det om natten og tidlig morgen enormt lang tid inden mælken løber til og det bliver hun frustreret og meget frisk af ;-). Senere på morgenen og om aftenen er det ikke noget problem - mærkeligt men sådan er jeg åbenbart indrettet.
De sidste dage har hun sovet med far og sover så til kl. 6, hvor vi står op i hverdagen. Jeg ammer hende, og så vil hun selvfølgelig ikke spise morgenmad sammen med os andre. Jeg har prøvet at tilbyde hende grød senere, men der er hun faktisk heller ikke rigtigt interesseret. Hun plejer ellers at have god appetit om morgenen.
Jeg kan ikke lige finde ud af, hvornår jeg skal amme hende for at det har mindst indflydelse på madindtag og forløb af dagen. Jeg synes selv at tidlig morgen passer bedst for forløbet af resten af dagen, og hun sover også meget uroligt fra kl 4. Til gengæld er jeg MEGET træt af at være vågen fra kl. ca. 4, for det passer jo med at når lillesøster er lagt, så vågner storebror også begynder dagen. Man kan på dette tidspunkt heller ikke bare lægge hende, så holder hun fest, jeg skal gå rundt med hende i armene og det er jo også et skråplan.
Hun kan jo ikke nøjes med kun en amning i døgnet vel? Så hvis jeg holder mig væk, så er det kl. 6, og så får vi måske allesammen mest søvn på sigt... Jeg kan ikke finde ud af det, så måske du kan hjælpe mig ;-) Der er måske et tredje tidspunkt der er endnu bedre?
Hun er i øvrigt helt vildt mor-syg, hvis jeg er der, er det kun mig, der duer - også om natten. Det har varet længe, er det helt normalt? Det er selvfølgelig lidt hårdt ind i mellem, men også rigtig dejligt med sådan en lille putte-pige, der det ene øjeblik er på langfart rundt i lejligheden og det næste lige skal op og have et kram og putte og nulre hår.... Jeg nyder det helt vildt!
Nå sidespring, har forsøgt at gøre det kort denne gang. Glæder mig til at høre fra dig:-)
Kærlig hilsen
os